Monday 5 May 2014

Keburukan Produk Shaklee

Sila hubungi saya dengan sms/wsap ke no 018-9157360 atau email kriee_tkr10@yahoo.com jika ada sebarang keraguan & persoalan.


Keburukan Set Jerawat & Kurus

Saya Nor Asiah (ID 1119942) pengedar sah shaklee.Saya ingin menceritakan tentang keburukan produk shaklee yang telah saya ambil dalam masa 2 bulan ini.Saya start ambil produk shaklee dalam bulan Mar'14.
Saya ambil set jerawat & set kurus.

Bulan pertama saya disyorkan  untuk ambil ESP + vitamin C + Alfalfa + Lecithin.Saya akan ceritakan satu persatu keburukannya.


  1. Soya ESP : i)antara keburukannya, setiap pagi saya akan shaker ESP + milo.Yang tidak tahannya,anak perempuan saya berumur 6th pun nak jugak.So terpaksalah saya bagi dekat dia sedikit.Boleh dikatakan setiap hari berebut dengannya.ii)Selain tu,rambut saya yang sebelum gugur memang banyak sangat.Sampai saya takut nak basuhkan & sikat rambut.Tapi sekarang tidak lagi,rambut masih gugur tapi tidak seteruk dulu.iii)Yang ketiga, apa lagi kulit saya yang berjerawat pun dah semakin berkurangan & bekas-bekas jerawat pun dah pudar sikit.Alhamdulilah,Allah telah menemukan saya dengan produk shaklee.
  2. Vitamin C : i)Ya Allah keburukannya,besarlah pulak.Aduhhhh..... susahnya nak telan.Dahla saya nie jenis yang susah nak telan ubat.Dah lah besar,panjang la pulak.Tapi kerana nak kulit jadi cantik punya pasal....telan je la.Tapi Alhamdulilah tak de la sampai tercekik.ii)Satu lagi keburukannya,dia tahan lama sebab dia ada 180 biji & boleh tahan selama 6 bulan(1 biji sehari).
  3. Alfalfa : i)Yang ini lagi la,untuk kulit memang mujarab apatah lagi untuk kurus.First saya telan satu hari 2x (sekali telan 3 biji) tak berapa nak jalan,membuang air besar tak berkesan.ii)So saya tukar satu hari 3x (sekali telan 2 biji) baru menjadi.Rupa-rupanya dia ikut anti-body seseorang.So lain orang lain lah dia punya anti-body.Tapi saya tak puas hati jugak dengan keputusannya.iii)So bulan kedua saya tukar kepada Herb-lax.Nanti saya cerita pulak tentang keburukan Herb-lax.
  4. Lecithin : i)Keburukannya,dia membakar lemak.Habis lemak-lemak yang saya simpan bertahun-tahun dibuangnya.Menyesal pun ada sebab awal-awal tak ambil produk ini.ii)Satu lagi keburukannya,dia senang ditelan sebab dia licin.
Bulan kedua saya tukar pulak,sebab saya tak puas membuang air besar.Jadi saya ambil ESP + vitamin C + omega + Lecithin + Herb-lax.
  1. Omega : Keburukannya,dia lebih kurang sama dengan Lecithin.Tapi dia ditambah pula dengan fungsi untuk otak & sesuai sangat untuk budak-budak sekolah dalam mendalami lagi pelajaran.Manakala warna dia lebih jernih daripada Lecithin.
  2. Herb-Lax : Yang ini memang teruk sangat,hari-hari memang akan membuang.Kalau tahu keburukannya macam ini,dah lama saya ambil.Menyesal betullllll........kalau tak dah lama lemak-lemak kesayangan saya ini hilang.
Inilah serba sedikit tentang keburukan yang melanda diri saya ,sejak saya memilih produk shaklee dalam menyelesaikan masalah yang saya hadapi.
Daripada situ lah saya mula jatuh cinta dengan SHAKLEE.
Ini adalah kisah benar tentang saya dengan shaklee.

Saya ucapakan terima kasih yang tidak terhingga kepada kakak-kakak,adik-adik,abang-abang,pakcik-pakcik,makcik-makcik & semua la kerana sudi mengunjungi blog saya yang tak seberapa ini.

No comments:

Post a Comment