Monday 12 May 2014

Dapur Idamanku

Sila hubungi saya dengan sms/wsap ke no 018-9157360 atau email asiah.samad76@gmail.com atau kriee_tkr10@yahoo.com jika ada sebarang keraguan & persoalan.










Inilah dapur idamanku.......
Aku ingin dapur yang sederhana tapi selesa.Namun begitu untuk dapatkan dapur idamanku ini,modal untuk baik pulih dapur yang sedia ada bukannya sikit.Paling-paling busuk pun mesti dalam RM10-15 ribu kena ada dalam tangan.Mana tidaknya kos semuanya mahal.Dari harga barang sampailah upah tukang yang membuatnya.Huhhh...kalau macam ini teruk ni.Kalau kerja makan gaji macam aku nie tak tahulah bila dapat merasa dapur idamanku ini.Nampak gayanya hanya dalam mimpi sajalah.Tapi aku tak boleh berputus asa,aku kena bangkit & cari pendapatan lebih,dalam mencapai cita-citaku untuk mendapat dapur idaman.
Ya Allah,Kau permudahkanlah perjalananku ini.Semoga aku dapat apa yang aku idam-idamkan selama ini.

Nampaknya aku kena buat bisness ni.Bisness apa aku nak buat ni,aku bukannya tahu tentang marketing & nak promosi barang pun bukannya tahu pun.Adoiiii....tolong sapa boleh tolong nieee.....
Satu hari dengan izin Allah S.W.T ,member-memberku di office telah mencuba produk SHAKLEE.Ada yang guna untuk kulit & untuk kurus.So aku pun nak cuba jugak lah,sebab wajah aku ni berjerawat & tubuhku pun agak comel-comel sikit la...hahaha.Tapi aku tidak ambil dari member-memberku sebaliknya aku beli dari orang lain.Tak tahulah kenapa tak terbuka hatiku ini untuk beli dengan mereka.

Ya Allah,maafkanlah hambamu ini,tak terniat pun menyakiti hati member-memberku itu.Mungkin tak ada jodoh antara kita.Jodohku hanya dengan Emy Suzanna(Pangkat emak dalam biz shaklee)dari Perak.Huhh..jauh tu.Ini umpama gajah di depan tak nampak tapi semut seberang laut nampak.Itulah dinamakan jodoh.

First-first tu aku cuba untuk diri sendiri dulu,belum lagi jadi ahli.Aku cuba set jerawat & set kurus.Jangan terkejut pulak,jangan kata banyak duit kena habiskan untuk dua set sekali beli.Nampak je macam banyak tapi tidak.Dekat sini saya nak tunjuk :

Set Jerawat
ESP
Vitamin C
Alfalfa

Set Kurus
ESP
Lecithin
Alfalfa

 So aku hanya perlu beli ESP +Vitamin C +Alfalfa + Lecithin itu sahaja.Hanya 4 barang sahaja dah memadai.Kalau ada bajet lebih bolehlah tambah yang lain.Daripada situlah aku pun join jadi ahli setelah dibagi tahu tentang keistimewaan produk Shaklee & kelebihan jadi ahli.
So bermulalah aku sebagai SID Shaklee yang sah pada bulan March 2014.Sekarang ni aku ingin menuju ke arah yang lebih berjaya & ingin mengubah hidupku serta keluarga.Hanya cara ini sahaja aku dapat mencapai cita-citaku untuk mendapat dapur idamanku itu.Amin...

Sekarang target aku ingin menjadi supervisor,dimana ianya tangga pertama yang perlu aku naiki.
Aku kena berusaha lebih lagi & lagi & lagi & lagi tanpa henti sehingga berjaya.

Dapur idaman!!!
Dapur idaman!!!
Dapur idaman!!!

Tunggu sambungannya nanti,setelah aku berjaya menaiki tangga Supervisor.....









No comments:

Post a Comment